Mrkvový dort s fialovou mrkví (vegan)

 


To jsem takhle měla fialovou mrkev z trhu, a řekla jsem si, jak by to asi vypadalo, kdybych z ní udělala mrkvový dort, který se obvykle peče z mrkve oranžové. A funguje to krásně, a ta barva! :-) Sice můj výsledný dort není esteticky nejkrásnější, protože jsem spíše patlal než detailista, ale já mám prostě ráda, když i to jídlo v sobě nese tu osobnost toho, kdo to připravoval! :-D 

Dort jsem dělala ve dvou formách, abych měla dvě vrstvy a uprostřed krásně promazané krémem. 

Budete potřebovat:

Na těsto:
  • 400g hladké mouky (můžete použít klasickou pšeničnou, nebo klidně špaldovou)
  • 1 prášek do pečiva
  • 300g cukru (třtinový, kokosový nebo práškový)
  • 250ml oleje neutrální chuti (slunečnicový, nebo kokosový)
  • 200g najemno nastrouhané fialové mrkve 
  • 150ml vody
  • 100g ořechů (ideálně vlašské, mandlové nebo lískáče)
  • 1-2 lžičky skořice (já většinou dávám více, ale záleží na vaší chuti)
  • 1 lžička sušeného zázvoru
  • špetka muškátového oříšku

Na krém:
  • 450g tvarohového krému (nějaká alternativa tvarohu, např. "Simply V" nebo "Provamel")
  • 150g práškového cukru nebo datlového sirupu (můžete i med, slaďte podle chuti)

Postup:

Předehřejte si troubu na 180 stupňů (horkovzdušnou). Smíchejte si všechny sypké ingredience - mouku, prášek do pečiva, cukr, ořechy a koření. Poté přidejte ingredience tekuté - olej, vodu, a nakonec přidejte nastrouhanou mrkev. Vše pořádně promíchejte, aby vám ve směsi nezůstaly hrudky mouky. Těsto rozdělte rovnoměrně do dvou forem s obvodem 20 centimetrů. Vložte je do předehřáté trouby, a pečte přibližně 40 minut (tento čas je odhad, občas mi to zabere trochu déle, ale rozhodně je chcete po 40 minutách zkontrolovat tím, že zapíchnete špejli doprostřed, a pokud vyjde ven čistá, máte upečeno). 

Zatím co se korpus peče, připravte si krém. Jednoduše si do hlubší mísy připravte měkký tvaroh (nebo jeho veganskou alternativu) a trochu jej rozmačkejte vidličkou, aby se vám poté dobře spojil se sladidlem. Zde použijte sladidlo, které vám vyhovuje (někdo použije práškový cukr, někdo med, já použila práškový cukr v kombinaci s javorovým sirupem, který tomu dodal trochu více podzimní chuti). Krém si vyšlehejte, aby byl trochu nadýchaný. Vložte jej do lednice, kde počká, než vám vychladnou oba korpusy. 

Poté promažte horní stranu vašeho korpusu, který bude vespod, na něj položte druhý korpus, který bohatě pomažte z vrchu. Mně zbylo hodně krému, proto jsem pomazala dort i ze stran (věřím, že vy to zvládnete pomazat i elegantně). Dort můžete posypat namletými ořechy, jedlými květy, nebo nastrouhanou mrkví. 




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jaký byl můj 3. trimestr?

Jaký byl můj 2. trimestr?

Jaký byl můj 1. trimestr?