Fazolové placičky s mrkví a koriandrem

 Jak mně chybělo psaní na blog! Tento rok je zatím šílený, co?! Stalo se tolik špatného, ale i tolik dobrého! Těším se, až vám to všechno povím. Naposledy jsem sdílela své myšlenky na blog v březnu, když začal v Čechách lockdown, a od té doby už nic nebylo v mém životě stejné. Proto jsem se rozhodla, že je čas začít i tady v blogosféře nějak s čistým štítem, a proto jsem změnila název i vzhled blogu. Chci to všechno vzít z úplně jiného konce. Miluju vaření, a proto se opřu trochu do receptů, přináší mi to totiž obrovskou radost. Ráda bych sdílela nejen své myšlenky ze svého života, ale konečně začala psát i články s jógovou tématikou. Ta se mě totiž za posledních pár let začala mnohem hlouběji dotýkat, a já cítím, že jsem sdílela v minulosti víc než dost o svých problémech a psychice. Je čas upřít pozornost jinam.

A jak jinak to tu odpálit, než receptem. Tento vzniknul z čisté nudy, potřeby si upatlat ruce, a spotřebovat bylinky a mrkev. A tak to celé vzniklo. Na plackách miluju, jak jsou variabilní - můžete je udělat z fazolí, cizrny, čočky, hrášku.. Místo koriandru můžete dát petržel, libeček, mátu.. Těch možností je strašně moc. Já mám placky nejraději k salátu, ale i s takovou bramborovou kaší to bude paráda. 


Budete potřebovat: (na 10 menších placiček - cca 2 porce)

  • 1x konzerva máslových fazolí (240 gramů)
  • 1 ks červené cibule
  • 1-2 stroužky česneku (záleží, jak silný máte česnek)
  • 2 středně velké mrkve
  • hrst čerstvého koriandru
  • 5 lžic pohankové mouky (je to odhad, dejte tolik, aby směs držela pohromadě, a dala se uplácat placka)
  • sůl
  • pepř

můžete přidat: sušený medvědí česnek, provensálské bylinky


Postup:

Fazole (či jinou luštěninu z konzervy) sceďte a propláchněte. Oloupejte a nakrájejte mrkev na kostky, stejně tak cibuli a česnek. Vše, včetně koriandru vložte do kuchyňského robotu, okořeňte dle chuti, a rozmixujte - stačí jen malinko, pokud máte rádi kousky zeleniny a cibule v plackách - ale můžete i na jemno. Poté ochutnejte směs a dokořeňte podle potřeby, a přendejte směs do mísy, kde jej zahustíte trochou mouky (nemusíte nutně dát pohankovou, použijte špaldovou, nebo klasickou pšeničnou hladkou). Na plech vystlaný pečícím papírem naskládáme placičky, které jsme si ručně uplácali. Já dělám více menších placiček. Můžete placky i malinko potřít olivovým olejem, aby byly krásně zlaté. Pečeme v horkovzdušné troubě předehřáté na 200°C, cca 20-30 min (já mám radši křupavější, tak peču déle).






Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jaký byl můj 3. trimestr?

Jaký byl můj 2. trimestr?

Jaký byl můj 1. trimestr?